“DS Aliff Syukri K0ngsi Video Adik Wanie” Bikin Ramai Sebak Sampai Menitiskan Air Mata

Pengasas dan juga ushawan terkenal Dato Seri Aliff Syukri telah berkongsi satu video dilaman instagram beliau dan mendapat pelbagai pujian dari netizen atas pertolongan beliau untuk membantu seorang gadis yang bernama Wani yang diminta oleh rata-rata orang ramai.

Video yang dikongsi menggunakan kapsyen yang agak panjang dan sangat bermakna buat semua dan meninggalkan kesan yang agak mendalam.

“abg sedih..knp org fitnah abg?? apa patut abg buat?? antar usaha saya tolong wani utk dapatkan rawatan di hospital terebih dahulu…….sebab dia x boleh berjalan dan keadaan dia agak teruk dan atas nasihat dr kami megambil tindakabg mengelakkan ketagihan makan wani yg agak tinggi……seblum apa apa tindakan dilakukan.

Anda bayangkan tanpa bantuan sesiapa… abang datang daripada Kuala Lumpur ke negeri Pahang demi memberi bantuan iklas tpi bila dah viral ada org yg menghina dan kecam abg😥😥😥 korang bygkan.. Dari rumah terpaksa guna ambulans nak bawa dia dapatkan rawatan dan team saya sedaya upaya membantu beliau dan keluarga yg kurang berkemampuan……sayang usia nya yg muda dihabiskan dalam keadaan tidak berdaya utk membuat sebarang pekerjaan…abang harap bila wani dah sihat dah boleh jalan mcm orang biasa tak minta balasan pun cuma doakan abang berjaya dunia dan akhirat….jom sama2 kita doakan wani sihat dan boleh berjalan!!! siapa yg fitnah abg lebih2 kata abg ambik kesempatan tu bawalah2 bertaubat……..kalau bab mengeji semua serah kat korang!!! Kadang kala bang sedih niat baik abang disalah ertikan bagi abang tak apalah orang yang menghina apa itu biar Allah saja yang balas jangan sampai abang buat tindakan 😡”

VIDEO:

&

 

View this post on Instagram

 

antar usaha saya tolong wani utk dapatkan rawatan di hospital terebih dahulu…….sebab dia x boleh berjalan dan keadaan dia agak teruk dan atas nasihat dr kami megambil tindakabg mengelakkan ketagihan makan wani yg agak tinggi……seblum apa apa tindakan dilakukan. . . Anda bayangkan tanpa bantuan sesiapa… abang datang daripada Kuala Lumpur ke negeri Pahang demi memberi bantuan iklas tpi bila dah viral ada org yg menghina dan kecam abg😥😥😥 korang bygkan.. Dari rumah terpaksa guna ambulans nak bawa dia dapatkan rawatan dan team saya sedaya upaya membantu beliau dan keluarga yg kurang berkemampuan……sayang usia nya yg muda dihabiskan dalam keadaan tidak berdaya utk membuat sebarang pekerjaan…abang harap bila wani dah sihat dah boleh jalan mcm orang biasa tak minta balasan pun cuma doakan abang berjaya dunia dan akhirat….jom sama2 kita doakan wani sihat dan boleh berjalan!!! siapa yg fitnah abg lebih2 kata abg ambik kesempatan tu bawalah2 bertaubat……..kalau bab mengeji semua serah kat korang!!! Kadang kala bang sedih niat baik abang disalah ertikan bagi abang tak apalah orang yang menghina apa itu biar Allah saja yang balas jangan sampai abang buat tindakan 😡

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on Aug 19, 2019 at 9:19pm PDT

KOMEN NETIZEN:

Min harap semua dapat dijalankan dan dipermudahkan untuk Wani sekeluarga,,

(TEKS BY STAFF KL PRESS)

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @KLPRESS

SUMBER: Instagram @aliffsyukriterlajaklaris Via KL PRESS