“Sepatutnya Aku Yg Matl.. Aku Mmg Tak Layak Jd K0mando” C0retan Sahabat Yang Tert3mbak Mejar Zahir

“Zahir, ko bersedia ke buat keja giler ni dgn aku”Ye tuan, sy sanggup mat1 demi menaikkan nama GGK”.. Ni la ayat last sblm aku tidur mlm td .. Ramai yg tk putus memberi semangat & tk kurang juga yg mencac1 dan memak1.. Menumpang pujian bila berjaya & menambahkan tekanan bila gagal…

Cukup la diamkan diri dr kata2 yg menjatuhkan moral..aku wajib menanggalkan uniform tentera selamanye selepas ni. Sepatutnya aku yg mat1 bukan arwh.. aku mmg tk layak jd komando.. Semoga takdir hidup selepas ini dipermudahkan..

Aku redho & pasrah.. Semoga Allah memberkati & tau niat aku & arwh..Aku masih di IPK Kepayan di Kota Kinabalu.. kawan2..Tolong doakn aku utk pulih seperti biasa

C&P dari posting page sahabat.

Admin minta semua fans PageRGK yang sayang dan menghargai peng0rbanan perajurit komando agar dapat memberikan komen2 semangat dan doa kalian agar sahabat arwh Mejar Zahir (admin tak mahu sebut namanya) yang terlibat semasa demo tempoh hari Tabah menempuh ujian yang amat getir ini.

SEMOGA BELIAU MEMBATALKAN NIAT NYA UNTUK KELUAR BARIS.

Perkongsian dari Skuad Arw@h Mejar Mohd Zahir bin Armaya

“Izinkan aku kongsi cerita aku dengan arwh tadi dan apa yg aku tgk dah terbukti kebesaran Allah utk arwh. Aku ada dengan arwh sebelah dia masa kejadian. Tangan dia ketar2 tahan sak1t. Tu la KOMANDO, sikit pun tak terkeluar perkataan aduh sak1t dari mulut arwh.

Masa tengah sibuk, org Sg bagi first aid dkt arwh aku dan bisik dkt telinga Arwah, sebilang masa arwh sebut Allahu Akbar. Sampai la arwh naik ambulans. Aku pi tgk dkt Hospital masa arwh dah tak dak sbb ikut PTD jadi boleh masuk sampai ke dalam. Apa yang aku tgk, subhanallah…

Muka senyum, jernih, ada peluh-peluh sikit, muka terletak elok, ada air bertakung dalam mata. Aku igt balik itu la tanda org yang mati Syah1d. In Sha Allah.

Aku pegang kaki arwh, aku cium tangan dia, aku cakap Skot masa hang dah habis, masa aku tak tau bila. Terima kasih belanja aku teh tarik semalam. Aku menang1s tak berhenti. Sbb tu aku rasa kita kena berhenti buat spekulasi, sbb bukti yang arwh org baik dah Allah tunjuk.

Kesiilapan ka apa ka bukan kerja kita nak tentukan. Semua kerja Allah. In Sha Allah memang pemergian arwh menyed1hkan Tapi cara Allah sambut arw@h aku dah nampak. Jadi skot2 Jom kita doa pada arwh dan keluarga semoga dirahmati Allah sentiasa.”

AlFatihah…

اِنّا لِلهِ وَاِنّا اِلَيْهِ رَاجِعون

أَللَّهُمَّ اغْفِرْلَهُ وَارْحَمْهُ وَعَافِهِ وَاعْفُ عَنْهُ وَأَكْرِمْ نُزُلَهُ وَوَسِعْ مَدْخَلَهُ وَاغْسِلْهُ بِالْمَاءِ وَالْثَلْجِ وَالْبَرَدِ، وَنَقِّهِ مِنَ الْخَطَايَا كَمَا نَقَّيْتُ الثَّوْبَ الأَبْيَضَ مِنَ الدَّنَسِ، وَأَبْدِلْهُ دَارًا خَيْرًا مِنْ دَارِهِ ، وَأَهْلاً خَيْرًا مِنْ أَهْلِهِ وَزَوْجًا خَيْرًا مِنْ زَوْجِهِ ، وَأَدْخِلْهُ الْجَنَّةَ ، وَأَعِذْهُ مِنْ عَذَابِ اْلقَبْرِ وَمِنْ عَذَابِ النَّارِ

Ya Allah Ya Tuhanku ampunilah dia, rahmatilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah kematiannya, lapangkanlah kuburnya, jadikanlah syurga sebagai ganti tempat tinggalnya dan berilah kesabaran kepada ahli keluarganya.

Semoga arwh di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

Luahan Hati Teman Seperjuangan…

Kami faham undang2 dan procedure yang perlu sahabat kami Lt Col Razahar tempohi selepas apa yang berlaku. Kami juga akur dan menghormati perintah atau apa sahaja hukvman yang dikenakan keatas sahabat kami yang bersalah.

Tetapi Mindef dan pihak pengurusan tertinggi ATM juga perlu mengambil kira risiko DEMO yg dibuat oleh setiap anggota yang terlibat. Sahabat2 kami berlatih setiap hari untuk mendapatkan kesempurnaan DEMO yg akan dipertontonkan.

Bukan hanya kerana soal keselamatan tetapi juga menjaga Maruah ATM itu menjadi keutaaman agar sebarang kejadian semasa demo dipersembahkan tidak memalitkan a1b di muka PANGLIMA DAN MENTERI YG HADIR menyaksikan nya.

Oleh itu, Tuan2, Dato Panglima dan Menteri dari diambil tindakan pada sahabat kami baik bagi penumpuan kepada asset dan peralatan yang lebih baik untuk kami yakin dan percaya untuk menggunakannya sebagai alat mempert4hankan diri.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @KLPRESS

Sumber; Rejimen Gerak Khas