“Dato Dah Buat Anak Sampai 5..Time Ni Kata Tak Bahagia..G Jalan Pujuk Datin Tu” Netizen

Baru-baru ini Dato Aliff Syukri telah berkongsi perasaannya di laman instagramnya bersama satu gambar kata “Cuba Bahagia”.

 

View this post on Instagram

 

Hidup umpama aiskrim. Nikmatilah ia sebelum cair” . . . Kadang-kadang orang yang kita lihat sempurna di gambar tidak semestinya sempurna di dalam.. Dan orang yang anda lihat gembira di luar tidak semestinya dia gembira di dalam.. Begitu juga saya seorang insan yang lemah.. yang sering ..Melakukan kesilapan..sukar untuk digambarkan ketika ini saat ini dan perasaan ini.. saya seolah olah ingin pergi lari di luar negara untuk mencari kegembiraan… tetapi saya mempunyai 1001 komotmen kerja yang tidak boleh diElakkan.. Bukan utk meraih simpati ataupun ingin berkejar populariti jauh sekali menjauhkan diri dari keluarga..tetapi satu perasaan yang saya rasa sudah lemah dan letih untuk dilalui..Apa yang boleh saya katakan saya meneruskan kehidupan saya untuk mencari kebahagiaan yang saya inginkan semoga satu hari nanti kebahagiaan itu akan datang…Betul kata pepatah kebahagiaan tidak boleh dibeli dgn wang ringgit..Kalau lah boleh dibeli kebahagian itu dengan wang ringgit mungkin saya akan beli nya dengan harga RM 10,000,000 tapi apakan daya saya adalah insan yang lemah semoga satu hari nanti Allah akan Makbulkan permintaan saya untuk memiliki ke bahagian yang hakiki.

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on


Kapsyen :

Hidup umpama aiskrim. Nikmatilah ia sebelum cair” .

Kadang-kadang orang yang kita lihat sempurna di gambar tidak semestinya sempurna di dalam.. Dan orang yang anda lihat gembira di luar tidak semestinya dia gembira di dalam.. Begitu juga saya seorang insan yang lemah.. yang sering ..Melakukan kesilapan..sukar untuk digambarkan ketika ini saat ini dan perasaan ini..

saya seolah olah ingin pergi lari di luar negara untuk mencari kegembiraan… tetapi saya mempunyai 1001 komitmen kerja yang tidak boleh diElakkan.. Bukan utk meraih simpati ataupun ingin berkejar populariti jauh sekali menjauhkan diri dari keluarga..tetapi satu perasaan yang saya rasa sudah lemah dan letih untuk dilalui..

Apa yang boleh saya katakan saya meneruskan kehidupan saya untuk mencari kebahagiaan yang saya inginkan semoga satu hari nanti kebahagiaan itu akan datang…Betul kata pepatah kebahagiaan tidak boleh dibeli dgn wang ringgit..

Kalau lah boleh dibeli kebahagian itu dengan wang ringgit mungkin saya akan beli nya dengan harga RM 10,000,000 tapi apakan daya saya adalah insan yang lemah semoga satu hari nanti Allah akan Makbulkan permintaan saya untuk memiliki ke bahagian yang hakiki.”

– Dato Aliff Syukri

Status yang dimuat naik itu telah mendapat pelgabai komen dan spekulasi dari netizen. Sampai ada yang mengatakan beliau seperti tidak bahagia dengan apa yang dimiliki sekarang.

 

View this post on Instagram

 

abah akan syg smua2 anak2 abah.. Orang hanya boleh melihat tetapi saya yang merasa… cuba bahgia..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Komen – komen Netizen :

Dato dh buat anak sampai 5..time ni kata x bahagia..g jalan pujuk datin tu..

Kalaulah dato spend masa utk selesaikan masalah sebanyak mana dato spend masa kat social media, kan bagus. Matang sikit dato. Anak berderet. Jadi contoh yg baik. Tuhan dah bagi dato segalanya. Ini pun ujian. Jgn lari dari masaIah. Ingat kebaikan datin dan keluarga dato. Takkan ada ganti semua tu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @KLPRESS

Sumber: Instagram @aliffsyukriterlajaklaris

PERHATIAN: Pihak KL PRESS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KL PRESS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.