“Saya tak berani nak bau perfume tu” Abang Mavt Kemlangan Dengan Treler Tinggal Pesanan Terakhir Untuk Adik

RINDU yang tidak berkesudahan buat seorang adik terhadap pemergian abang tersayang, yang maut kemalangan jalan raya pada Ahad malam.

Perkongsian paparan mesej aplikasi WhatsApp tanpa berbalas itu dimuatnaik di laman Twitter mengundang sebak dalam kalangan warganet kerana mempunyai maksud tersirat.

Remaja berkenaan, Nurhusna Afifah Mosyazid, amat rapat dengan allahyarham Muhammad Luqman Hakim Mosyazid, 19, yang merupakan anak sulung dan gadis itu pula merupakan anak kedua daripada empat adik-beradik.

Mengenai mesej WhatsApp yang dihantar kepada abangnya selepas kejadian itu, gadis berusia 16 tahun itu memberitahu, pemergian abangnya merupakan satu kejutan.

Mesej yang dihantar Nurhusna kepada abangnya selepas insiden kemalangan.

“Saya mahu hantar mesej kat dia untuk beri semangat. Tapi, masa tu saya tak tahu telefon dia entah kat mana masa kejadian.

“Apabila hantar mesej macam tu, baru saya sedar masa tu dia dah meninggal dunia. Saya cuba terima hakikat, tapi masih tak percaya kehilangan dia,” katanya kepada mStar.

Muhammad Luqman Hakim merupakan salah seorang mangsa yang maut dalam kemalangan membabitkan empat kenderaan di Kilometer 204.5 Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) arah utara dekat Alor Gajah, Melaka pada Ahad malam.

Dalam kejadian pukul 7.57 malam, mangsa dalam perjalanan dari Johor menghala ke Kuala Lumpur sebelum dirempuh sebuah treler yang masuk ke laluan bertentangan.

Kereta Myvi yang dinaiki Muhammad Luqman Hakim terbabit dalam kemalangan.

Menyifatkan arwah abang seorang yang baik dan penyayang, Nurhusna turut memberitahu mereka juga sering menjadi bahan gurauan abang.

“Arwah abang tak garang, tapi tegas… yang pasti dia cukup mengambil berat terhadap kami adik-beradik. Saya pernah kena marah dengan dia sebab naik Grab seorang diri jauh-jauh.

“Dia cakap kenapa tak minta dia hantarkan, dia risaukan keselamatan saya. Sifat penyayang dia membuatkan saya dan adik-beradik lain masih bersedih,” katanya.

Allahyarham Muhammad Luqman Hakim disifatkan seorang yang begitu penyayang dan mengambil berat terhadap adik-adiknya.

Nurhusna yang menetap di Skudai, Johor berkata, abangnya seorang yang tidak gemar bergambar mahupun mengambil gambar orang lain.

“Kalau disuruh ambil gambar, ada je alasan dia. Tapi bulan lepas, masa kami sekeluarga berkunjung ke Cameron Highlands, dia asyik ambil gambar saya tanpa disuruh.

Dulu satu rumah kuat bau perfume dia, sekarang ni tak ada lagi. Perfume dia masih ada lagi dalam bilik. Tapi saya tak berani nak bau perfume tu… takut nanti perasaan terbawa-bawa kerana terlalu rindukan dia.

“Bukan setakat tu, dia ada juga puji kek batik yang saya buat, dia kata manis. Tapi dia kata air Milo ais saya tawar sebab saya jarang senyum. Abang saya ni memang suka senyum,” katanya.

Namun, dia mendedahkan menerima pesanan daripada abangnya sehari sebelum bertolak ke Kajang, Selangor untuk menjalani latihan amali dalam bidang kejururawatan.

Pemergian Allahyarham Muhammad Luqman Hakim dirindu keluarganya.

“Dia ada berpesan kepada saya supaya jaga ummi (panggilan ibu) dan ayah semasa ketiadaan dia. Sebab memang itu pesanan dia bila dia nak balik ke Kajang.

“Tak sangka itu mesej terakhir dia. Dan dia siap peluk adik lelaki yang berusia empat tahun dua kali sebelum masuk ke kereta,” ujarnya dengan nada sebak.

Mengakui begitu rindu pada abangnya, paling dirasai Nurhusna adalah bau wangian kepunyaan arwah pada waktu pagi di rumah.

“Dulu satu rumah kuat bau perfume dia, sekarang ni tak ada lagi. Perfume dia masih ada lagi dalam bilik, dia tak bawa balik ke Kajang. Tapi saya tak berani nak bau perfume tu… takut nanti perasaan terbawa-bawa kerana terlalu rindukan dia,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @KLPRESS

Sumber :Mstar

PERHATIAN: Pihak KL PRESS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KL PRESS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.