“Tapi Sebelum Ni Ramai Yang Tanya, Ok Ke..” Niena Baharun Selesa Tinggal Sama Mertua, Akvi Banyak Manfaatnya

Tidak kekok untuk tinggal sebumbung bersama mertua, pelakon Datin Niena Baharun akui selesa bersama mereka.

Malah, dari awal perkahwinan sehingga habis berpantang anak sulung, Niena sebumbung dengan ibu bapa mertua.

“Bila dah jadi isteri seseorang, automatik ibu bapa mertua kita pun dah macam ibu bapa kita sendiri. Alhamdulillah.

“Allah hadirkan ibubapa mertua yang sangat baik, penyayang dan tak pernah membeza beza kan anak dengan menantu.

“Dari berkahwin, mengandung, berpantang, sampai la habis pantang duduk dengan mertua. Dalam setahun lebih jugak selepas Adiel dah besar sikit baru pindah rumah sendiri,” kongsinya.

Tambahan pula, pelakon drama Jangan Benci Cintaku itu juga turut berkongsi kebaikan  tinggal sebumbung bersama mertua.

“Tapi sebelum ni ramai yang tanya, ok ke tinggal sebumbung dengan mertua? Bagi Niena, sebagai cth kalau kita masuk rumah orang, kita kena lah pandai bawa diri, pandai ambik hati mertua dan pandai sesuaikan diri dalam keluarga baru kita. InsyaAllah semua akan ok.

“Sebenarnya bila duduk serumah dengan mertua ni banyak benefit. Haa salah satu cth kalau suami kita buat hal, ada masalah atau perlukan nasihat terus rujuk mertua jer. Mertua lebih kenal anak dia macam mana kan? Heee.

“Terima kasih Papa & Mama atas segala nasihat dan kasih sayang yang dicurahkan utk kami semua. Semoga Mama & Papa sentiasa diberi kesihatan yang baik dan sentiasa dilindungi Allah swt,” akhirinya.

 

View this post on Instagram

 

Bila dah jadi isteri seseorang, automatik ibubapa mertua kita pun dah macam ibubapa kita sendiri. Alhamdulillah. Allah hadirkan ibubapa mertua yang sangat baik, penyayang dan tak pernah membeza beza kan anak dengan menantu. Dari berkahwin, mengandung, berpantang, sampai la habis pantang duduk dengan mertua. Dalam setahun lebih jugak selepas Adiel dah besar sikit baru pindah rumah sendiri. Tapi sebelum ni ramai yang tanya, ok ke tinggal sebumbung dengan mertua? Bagi Niena, sebagai cth kalau kita masuk rumah orang, kita kena lah pandai bawa diri, pandai ambik hati mertua dan pandai sesuaikan diri dalam keluarga baru kita. InsyaAllah semua akan ok. Sebenarnya bila duduk serumah dengan mertua ni banyak benefit. Haa salah satu cth kalau suami kita buat hal, ada masalah atau perlukan nasihat terus rujuk mertua jer. Mertua lebih kenal anak dia macam mana kan? Heee. Terima kasih Papa & Mama atas segala nasihat dan kasih sayang yang dicurahkan utk kami semua. Semoga Mama & Papa sentiasa diberi kesihatan yang baik dan sentiasa dilindungi Allah swt.

A post shared by Niena Baharun (@nienabaharun.nb) on

Foto tersebut dikongsikan pelakon itu sempena dengan ulang tahun kelahiran ibu mertuanya itu.

 

View this post on Instagram

 

Setinggi tinggi menara KLCC, tinggi lagi sayang i pada you.. 🤪🤗😘 #bodeksikitehemm

A post shared by Niena Baharun (@nienabaharun.nb) on

 

View this post on Instagram

 

My troops ♥️

A post shared by Niena Baharun (@nienabaharun.nb) on

Untuk rekod, Niena mendirikan rumah tangga bersama Datuk Aliff Firdaus Abdul Hadim pada 1 Februari 2018.

Hasil perkongsian hidup, pasangan ini dikurniakan seorang cahaya mata lelaki yang diberi nama Adiel Mikail.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @KLPRESS

Sumber : Instagram Niena Baharun

PERHATIAN: Pihak KL PRESS tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KL PRESS juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.